Čistý zisk koncernu za deväť mesiacov do konca septembra 2021 vzrástol
na 3,08 miliardy eur z 396 miliónov eur v rovnakom období
predchádzajúceho roka a z 1,66 miliardy eur v roku 2019.
V tohoročnom výsledku je však zahrnutý aj mimoriadny príjem vo výške 1,3
miliardy eur z precenenia predtým vlastneného podielu v United
Breweries v Indii. Heineken prevzal v júli kontrolu nad United
Breweries, vďaka čomu sa jeho podiel v tejto spoločnosti, ktorej patrí
populárna indická značka Kingfisher, zvýšil na 61,5 % z predchádzajúcich
46,5 %.
Celkový objem predaného piva za 9 mesiacov vzrástol o 4 %, ale za 3.
štvrťrok sa znížil o 5,1 % a na kľúčových trhoch, akými sú Kambodža,
Malajzia, Indonézia a Vietnam, sa prepadol o 37,4 %.
"Ako sa očakávalo, náš ázijsko-pacifický región bol pandémiou hlboko zasiahnutý," povedal generálny riaditeľ Heinekenu Dolf van den Brink a dodal, že už "badať prvé známky oživenia".
Heineken naďalej vykazuje silný rast predaja svojich pív s nízkym
obsahom alkoholu a bez alkoholu, najmä v Brazílii, Británii, Mexiku a
USA.
Van den Brink však poznamenal, že trhy zostali "volatilné a skupina podľa toho reaguje". Očakávania preto zostávajú nezmenené, pričom odhad celoročných výsledkov zostáva pod úrovňou príjmov v roku 2019.